Az inklúzió pedagógiája ismeretkör - szakirányú továbbképzési szak  Az iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai; Tárgykód: PSX1105 Oktató: Dr. Rozgonyi Tibor Győzőné Dr.Váradi Éva Erzsébet Előadó: Harsányiné Petneházi Ágnes Szobaszám: B/053 Telefon: 42-599-400/2921 E-mail: petnehaziagi@nyf.hu Követelmény tipus: Gyakorlati jegy Letölthető segédanyagok: - Minta PPT - (PDF formátumban) - Pedagógiai pszichológia - PPT - Prezentáció - PPTX Pszichológiai módszerek a tanulók megismeréséhez TANTÁRGYLEÍRÁS Meghirdetés féléve: 1. Kreditpont: 3 Félévi kontakt óraszám: 10 Félévi követelmény: G Előfeltétel (tantárgyi kód) - Tantárgyfelelős neve és beosztása: Dr. Rozgonyi Tiborné főiskolai tanár Tantárgyfelelős intézet kódja: TK 1. A tantárgy elsajátításának célja: A motiváció és a teljesítmény összefüggéseinek bemutatása, a nevelésben történő gyakorlati alkalmazása. Egy lehetséges szorongás-szint mérés lebonyolítása. 2. Tantárgyi program:  Motiváció – Teljesítménymotiváció. Teljesítmény és Intelligencia (hajlékony, rögzült, szociális). Képességszintek és tanulási technikák összefüggése. Társas pozíció és a teljesítmény összefüggése. A nevelői magatartás, a nevelési stílus és a gyermeki személyiségtípus kapcsolatrendszere. A figyelem, a szorongás és hatásuk az iskolai tanulásra. Az intézményi légkör szociálpszichológiai jellemzői és összefüggése a teljesítménnyel. 3. Évközi tanulmányi követelmények: a mérés megtervezése 4. A megszerzett ismeretek értékelése (félévközi jegy, vizsgajegy): gyakorlati jegy 5. Az értékelés módszere: mérésben, és annak kiértékelésében való részvétel 6. Az ismeretek, készségek és kompetenciák elsajátításához rendelkezésre álló segédanyagok: szakirodalom, tesztek, kérdőívek 7. Kötelező, ajánlott irodalom: · Ranschburg Jenő (1998): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban. NTK, Budapest · Schmercz István (szerk.) (2002): Pedagógiai szociálpszichológia. Élmény ’94 Bt, Nyíregyháza · Tóth László (2007): Pszichológia a tanításban. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen.