Az inklúzió pedagógiája ismeretkör - szakirányú továbbképzési szak  Stratégiai tervezés; Tárgykód: PSX1104 Oktatók: Dr. Szabó Antal, Hajdu Sándor Szobaszám: B/028 Telefon: 42-599-400/2097 E-mail: szaboa@nyf.hu Követelmény tipus: Kollokvium Letölthető segédanyagok: - A döntés, a döntés folyamata - PPT - Stratégiai tervezés 1. - PPT - Stratégiai tervezés 3. - PDF - Stratégiai tervezés 4. - PDF - Önkormányzati közigazgatás - PPT Kidolgozott tételek: 1-7 tétel - DOC másik szakvizsgás csoport tételei- ZIP TANTÁRGYLEÍRÁS Meghirdetés féléve: 1. Kreditpont: 5 Félévi kontakt óraszám: 20 Félévi követelmény: K Előfeltétel (tantárgyi kód) - Tantárgyfelelős neve és beosztása: Dr. Szabó Antal főiskolai tanár Tantárgyfelelős intézet kódja: TK 1. A tantárgy elsajátításának célja: A stratégiai tervezés elveinek megismertetésén keresztül kialakítani azt a meggyőződést a hallgatókban, hogy a stratégiai gondolkodás a minőségbiztosítás feltétele. A hallgatók az ismeret birtokában hatékonyabban valósítsák meg a kompetenciájuknak megfelelően a stratégiai tervezést. Az elmúlt évtized közoktatás-szabályozási vitáinak, törvénymódosításainak áttekintésével, fejlesztési terveknek, helyi programoknak, a finanszírozás változásainak áttekintő kritikai elemzésével hozzásegíteni a hallgatókat ahhoz, hogy a tervezéstől a gyakorlati megvalósításig átfogják a stratégiai tervezést. 2. Tantárgyi program: A stratégiai tervezés kialakulása, meghonosodása a közoktatásban. Az oktatásfejlesztés és a stratégiai tervezés kapcsolata; Nemzeti alaptanterv; regionális- és helyi fejlesztési tervek, a helyi tantervek készítése, mint a stratégiai gondolkodás és cselekvés modelljei. A közoktatás jogi és tartalmi szabályozási rendszerében a képességfejlesztésre irányuló stratégiai gondolkodás megvalósulása, a pedagógiai értékelés, az oktatásügy hatékonyságának folyamatos nyomon követése és elemzése, a minőségbiztosítás kapcsolata a stratégiai tervezéssel. 3. Évközi tanulmányi követelmények: 4. A megszerzett ismeretek értékelése (félévközi jegy, vizsgajegy): kollokvium 5. Az értékelés módszere: Szummatív értékelés 6. Az ismeretek, készségek és kompetenciák elsajátításához rendelkezésre álló segédanyagok: Szakirodalom, intézményi dokumentumok 7. Kötelező, ajánlott irodalom: · Balázs Éva (2000): A közoktatási tervezés rendszere, a területi és a helyi tervezés. In: Önkormányzat és közoktatás. Szekszárd · Báthory Zoltán (2002): Tanulók, iskolák – különbségek. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest · Csath Magdolna (2004): Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest · Gergely Gyula (2000): Járjunk a földön, és biztosítsuk a minőséget! Új Pedagógiai Szemle, 11. · Stratégiai tervezés a szakképző intézményekben. Módszertani kiadvány (2006) NSZI